Allah için ne yapılır?

Allahicin

ALLAH cc Hz. Musaya bir gün sorar:


-Ya Musa benim için bu gün ne yaptın?

-Yarabbim Senin için namaz kıldım,oruç tuttum,zekat verdim,ismini çok zikrettim.

ALLAH cc tekrar sordu :


Namaz kılmak senin için burhan dır, oruç seni cehennemden koruyan kalkandır, zekat mahşer günü herkes sıcaktan yanarken sana gölge yapacaktır, zikirde o gün karanlıkta sana nur olacaktır. Benim için ne yaptın?

Hz. Musa : Yarabbim Senin için olan amel hangisidir? senin için ne yapılır?

ALLAH cc de buyurdu ki: Sevdiğim kulumu benim için sevdin mi, düşmanımda düşman bildin mi? diye buyurdu.

Hz. Musa da ALLAH'ın sevdiği amelin O'nun dostlarını sevmek ve düşmanlarını sevmemek olduğunu anladı.

Resulullah (s.a.v.) "Allah için birbirini seven,hayatını böyle geçiren, ve bu hal üzere vefat edenlerin, hiçbir gölgenin bulunmadığı bir günde, Arşın gölgesinden gölgeleneceklerini" müjdeler..


Allah için birbirlerini seven dostların Ahiret alemleri öyle Nur,Huzur,ve mutluluk dolu olacak ki,bunu ancak Efendimiz (s.a.v) Anlatabilir.

Kıyamet gününde, Arşı-i Alâ’nın etrafına, kürsüler konacak. o kürsülere oturanların yüzleri,ayın ondördü gibi parlayacak. Diğer insanlar korku ve endişe içinde çalkalanırken, Onlarda korku ve endişe olmayacak. Nebiler ve Şehitlerden olmadıkları halde, bütün iman ehli onlara imrenecek. Kürsüleri Nur, elbiseleri Nur, vücutları Nur. Yüzlerinin ışığından ay ve güneş olmadığı halde, Mahşer yeri Pırıl pırıl olmuş.

Ya Rabbi, bunlar kimlerdir.? “diye soracak Mahşer halkı.. Onlar öyle kimseler ki, ayrı ayrı memleketlerden uzak Şehirlerden Allah için bir araya gelip toplanırlar, sevişirler, Ve Allah’a zikrederler. Onlar ne birbirlerine haset ederler, ne buğuz ederler, ne kin Beslerler. Allah’ın sevgisinde yok olmuşlardır. İşte onlar, o kürsülerde oturanlar, Allah için birbirlerini sevenlerdir.

2 Yorumlar

  1. Abim çok saol aklına fikrine ve parmaklarına sağlık baabm bana Allah için ne yapalım sorusunu araştır demişti aradım taradım ve senin kişisel blog sayfanı gördüm okudum muhteşem yazmışsın

    YanıtlaSil
Daha yeni Daha eski

نموذج الاتصال